Homoterapi og våte drømmer om Anja Edin

Homoterapi? Noe så inni hampen teit!

Er du homo, så er du homo. Og det er helt greit! Å elske hvem man vil er en menneskerett. Vi kommer til denne verden som en helt unik og spesiell utgave av oss selv, og ingen skal vel for svarte få lov til å tukle med det!

Om vi forelsker oss i jenter eller gutter eller begge deler; – Hurra! Så bra! Det viser at vi har følelser, vi har muligheten til å finne noen å være glad i, noen som kan være glad i oss!

At noen kvakksalvere påstår at de kan behandle homofili i form av terapi, håndspåleggelse eller annen form for behandling burde ikke være lov!

Det bidrar til stigmatisering og en  sykeligjøring av ganske mange mennesker i landet vårt, medmennesker som er helt friske!

Vi snakker om broren eller søsteren din, om naboen eller kollegaen din! De er da folk akkurat som oss?! Er det greit at de får psykiske problemer fordi de tror at det er noe galt med dem? At de ikke tør å være seg selv fordi de er redde for hva følgene ved å være åpen vil bli?

Nå må det bli slutt på denne homofobien!

Jeg kjenner jeg egentlig blir uvel fordi vi driver og deler befolkninga inn i ulike grupper hele tiden. Bifil. Homofil. Heterofil. Folk er folk! Hvorfor skal vi defineres utifra hvem vi elsker? Det har da INGENTING å si?

Det er på høy tid at homofili og andre seksuelle legninger for den saks skyld, ikke  blir sykeliggjort lenger!

Stortinget skal vedta for eller i mot et lovforslag mot homoterapi i desember. Jeg håper inderlig at politikerne tar til vettet og  vedtar et forbud mot at det skal være lov til å tilby behandling for å omvende homofile.

Det er jo bare absurd! Homofile trenger ikke terapi, – de trenger bare kjærlighet. Akkurat som alle andre.

Jeg er såkalt heterofil selv, men synes tidligere håndballspiller Anja Edin er vanvittig flott! Så om jeg ikke hadde vært gift med Bård, og om Anja ikke hadde vært gift med Gro, og om jeg hadde truffet Anja et sted en gang, og om Anja hadde likt meg, så kanskje…?

Var på et foredrag med Anja og Gro for et par år siden, holdt på å skli av stolen, jeg! Hun er den eneste dama jeg har fått hjertebank av, men det føltes helt naturlig, og for meg viser det bare at det ikke spiller noen rolle hvilket kjønn den du får følelser for har. Det er hvordan den personen får deg til å føle deg, som betyr noe.

Noen venninner rammet inn et bilde av Anja til meg i bursdagsgave. Det fikk stå på nattbordet en god stund. Nå måtte jeg ta det frem igjen. Fy søren, så fin hun er. Glemmer selvsagt ikke at jeg har verdens fineste mann også, da. Men drømmer bare bittelitt om Anja. Innimellom. Det er vel lov?

Den råeste dama i mine øyne!

 

// Nina

 

 

 

 

 

2 kommentarer
    1. Så sant som det er sagt.
      Jeg tror imidlertid ikke det er noe god ide å fjerne de ‘etikettene’, ‘båsene’, eller hva nå en velger å kalle de, da disse begrepene gjør en i stand til å formidle hvor en hører hjemme. Disse er jo tross alt verktøyet som gjør at vi umiddelbart kan informere og informeres om hvordan ‘ståa’ er i møte med andre. Da får en jo med en gang klarhet i hvorvidt dette mennesket er aktuell eller uaktuelt i hht flirt og sjekking, for å si det sånn.. I mine øyne, er det imidlertid stigmaet som følger enkelte av grupperingene som må elimineres 😉

    2. Ser poenget ditt, men jeg presenterte meg aldri som heterofil da jeg var singel, jeg merket jo fort om det var kjemi med han jeg var interessert i eller ikke. Vil tro det er likedan for homofile.

      Å sette navn på legning er sikkert ikke egentlig så farlig, det er dette at det sees på som en sykdom som er så provoserende. At folk ikke kan få være den de er.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg