Hele familien i karantene – Britisk mutant truer

Frossen, kald, varm.

Snufser, nyser, litt sår hals.

Hodepine kommer og går.

Muskelvondt.

Slapp.

 

Har hatt disse symptomene siden i går, kanskje noen siden mandag kveld.

Ikke veldig syk, bare litt ekstra ubehag, liksom.

Så ringer telefonen i dag tidlig.

Det er smittesporingsteamet i Asker.

 

“Vi beklager, men den personen du kan være smittet av har fått påvist det britiske viruset. Det betyr at alle i din husstand må gå i karantene”.

 

Det var det vi håpet det ikke var.

Bård var litt frossen i går kveld, men er bedre i dag. Julie kjenner ingenting.

Så nå har vi alle tre vært og testet oss. Smittesporingsteamet ville at vi skulle gjøre det i dag siden det er snakk om den britiske varianten og jeg har noen symptomer. Julie slang seg med først som sist.

 

Så nå er Bårdis og Juliesnupp i såkalt ventekarantene. Om vi alle tester negativt, slipper de videre karantene, men jeg må teste meg ut av karantenen først, og det vil si at jeg må ha en negativ test fra dag 7, som er i morgen.

Men først må jeg vente på svaret fra dagens prøve. Jeg rekker kanskje ikke test nummer to før fredag.

Håper symptomene gir seg og at vi slipper unna, alle tre.

 

Og nå som ingen av oss kan gå i butikken har vi plutselig lyst på alt annet enn det vi har i hus. Rød gelé med vaniljesaus, for eksempel. Av alle ting.

 

At vår første dag (og forhåpentligvis siste) i karantene snart er over, “feires” med pizza. Kanskje får vi levert gelé med vaniljesaus på døra litt senere😊

 

// Nina

 

3 kommentarer
    1. Åh nei. Håper virkelig at dere får negativt resultat. Kan jo være vanlig forkjølelse men godt at dere dro å testet dere. Man får bestilt mat på dagligvare og få bragt til døra. Enkelt og greit. I går sier min mann av alle ting at han fikk så lyst på pizza. Han som ikke liker det en gang. Har fått han til å spise taco, og det ble bedre med krydder man laget i stand selv for å slippe posene som inneholder så mye salt.
      Ønsker deg en god bedring, og tvi tvi at testresultatene er negative. Kos dere så best dere kan hjemme.

      1. Første test var negativ, håper på det for den siste testen også. Går nok bra.
        Fikk gubben pizza da? Rart hvordan man plutselig får lyst på noe man ikke har spist på lenge eller aldri har smakt…

        Eget tacokrydder er en god løsning! Det har jeg også laget noen ganger:)

    2. Første test var negativ, håper på det for den siste testen også. Går nok bra.
      Fikk gubben pizza da? Rart hvordan man plutselig får lyst på noe man ikke har spist på lenge eller aldri har smakt…

      Eget tacokrydder er en god løsning! Det har jeg også laget noen ganger:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg