Heia 113!

Etter gårsdagens striregn var det deilig å se sola og litt blå himmel igjen i dag.

Bård og jeg er som små unger på julaften og loker rundt i sentrum og ser på utviklinga til leilighetsprosjektet så fort vi har anledning.

Vi kjøpte oss en cappuccino på favorittkaféen bye & bekk og satte oss ned på en steinmur langs vannet og lukta litt på “bylivet” i dag.

Nå er ikke akkurat Heggedal en by, men i sentrum har vi kafé, pizzeria, sushi-restaurant, klesbutikk og interiørbutikk, landhandleri, matbutikk, flere frisører, blomsterbutikk, spa og rundkjøring!

Og når hele Heggedal Torg er ferdig, kommer det enda flere butikker til. For oss som akkurat nå bor i skogkanten, føles det fort veldig urbant å komme ned til hjertet av bygda vår.

Er så glad i å bo akkurat her, jeg! Viktig å trives der man bor. Jeg håper inderlig at det vil føles riktig å flytte fra hus til leilighet når vi flytter om ca 3 mnd.

Vi vet ennå ikke om vi får overta leiligheten før eller etter jul, i kontrakten står det at vi får beskjed senest 4 uker før overtakelse. Håper de klarer å si fra enda litt tidligere. Jeg er ikke så god på å ikke ha full kontroll…

 

Jeg har ikke skrevet så mye om form og helse i det siste. Mest fordi jeg forsøker å ikke ha så mye fokus på at jeg ikke er frisk, psykisk er det lurt å fokusere på det som er bra. Livet er enklere å leve med positiv tankegang, rett og slett!

Det rører nok på seg oppi hodet mitt uansett. Noen ganger er det greit å stryke over det som er dritt og fremheve det som er bra. For det er jo sjukt mye som er bra! Takk og lov.

 

Ryggen min er status quo, mens hofta er bedre etter kortison-injeksjonen jeg fikk i hofteleddet for én måned siden. Jeg går uten å halte, og den låser seg ikke like ofte som før. Likevel kjenner jeg godt at det er en løs bruskbit nedi der, og innimellom får jeg store bevegelsesproblemer. Spesielt etter å ha sittet i sofaen litt for lenge. Da gjelder det å ikke sitte for mye, si!

Spent på hvordan ting blir når injeksjonen ikke lenger har effekt. Synes jeg kjenner tendensen nå, at virkningen ikke er like god lenger. Spesialisten snakket om at bruskbiten kanskje kunne smuldre bort/bli borte av seg selv etter kortisoninjeksjon. Det har ikke skjedd pr. i dag, men kanskje etter hvert?

Akkurat nå er i hvert fall ikke hofteplagene så ille at de er verdt å gjennomgå en operasjon for, heldigvis.

Nå er det 113 på NRK. Jeg blir veldig rørt når jeg ser på det programmet. Dypt imponert over engasjementet til folka i ambulansetjenesten og ikke minst er det utrolig rørende å se hvordan de blir preget av de alvorlige hendelsene de kommer borti og hvor fine de er med pasientene de hjelper.

Heia ambulansetjenesten!

 

God søndag, godtfolk!

 

// Nina

 

4 kommentarer
    1. Det er bra kortison hjelper deg.
      Kjenner til de injeksjonene – som for min del ikke virket mer enn en uke til slutt og måtte slutte med de.. Smertene er til og fra… betente slimposer og slitasje…. jepsipepsi!

      Så spennende å gå å vente på å få flytte inn i leilighet 🙂 Og dere kommer jo helt i sentrum, og har alt rundt dere da 🙂 Herlig!

      Ønsker dere gode dager !

      klem

      1. Kortison har hatt dårlig virkning på meg tidligere. Null effekt i skulderen, og svært kortvarig/ingen effekt i ryggen.
        Så at den har fungert noenlunde én måned nå, er jo fantastisk:)

        Jeg ser virkelig frem til å flytte ned “der det skjer”, det blir luksus å bare ta heisen (helst trappa) ned om vi mangler noe i butikken!

        Glad mandag til deg, Mettemor🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg