Har ikke du ferie hele tiden, da?

Ferie!

“Hæ?”, vil du sikkert tenke. “Du har jo ferie og fritid hele tida. Du jobber jo ikke”.

Sant nok det, men å være kronisk syk minner ingenting om ferie, bare så det er sagt.

Men i dag har Bård hatt siste arbeidsdag før tre uker med ferie, og selv om mine smerter ikke tar ferie, så er det veldig hyggelig å ha noen å dele dagene med, å komme seg bort og å få andre impulser.

Så derfor har jeg også ferie nå. Vi skal på setra og på båtferie, en tur til Tønsberg og til Kragerø. Noen netter hjemme får vi også. Bursdag for barnebarn Selma som fyller 3 år, og min egen Julie som endelig blir 18, skal selvfølgelig feires!

Vi drømmer om tålelig fint ferievær, vær vi kan være ute i. Kjenner jeg er litt nøktern med tanke på været etter noen dager med litt regn og kjølige temperaturer som ikke akkurat minner om høysommer på Østlandet. Blir veldig fornøyd med 20 grader og litt sol, jeg!

 

En tur til Unilab for å ta røntgen av hoftene ligger også i ferieplanene. Har hatt vondt i spesielt høyre hofte de siste månedene, nå har det eskalert kraftig de siste ukene. Utrolig vondt å gå/stå. Av og til føles det som den låser seg idet jeg beveger hofta bakover når jeg går, det hugger til, og jeg klarer ikke la være å komme med et lite hyl. Så nå halter jeg når jeg går (korte skritt hjelper litt), og jeg føler meg ekstra sliten av å gå og kjenne på dette døgnet rundt.

Enten handler dette om slitasjegikt i hofta, eller så kommer det pga ryggen og nerver i klem.

Er det noen som har fått hofteprotese som kan fortelle noe om hvordan smertene før operasjon føltes?

Jeg klarer greit å gå i trapper og små oppoverbakker, det er bortover som er verst, samt utover-rotasjon med låret.

Håper å høre fra deg!

 

Bortsett fra ferie, sol og bading er sommer for meg jordbær med vaniljesaus, grillmat og sjømat, markblomster, vin, lukten av nyslått gress, våt skog, Reiseradioen, lyse kvelder og mygg. Hittil i år har det vært mye av alt dette, og de beste jordbærene så langt er de som vokser i det lille drivhuset vårt🍓

 

Denne sommeren har jeg også fått muligheten til å teste et nytt kosttilskudd som skal gi strålende hud og beskytte mot oksidativt stress (hva nå enn det skal bety). Har tatt det i ca.10 dager nå, og jeg tenker kanskje at jeg allerede ser litt forskjell på huden? Før og etter uten filter:

 

Mye mulig tro kan flytte fjell her, og dagsformen bestemmer også mye hvordan huden kjennes, men det skader ikke å prøve. – Jeg har kun 4 uker å teste det på. Oppdatering følger 🙂

 

Ønsker dere alle en nydelig helg uansett om du har ferie eller ei. Ta vare på deg og dine og gled deg over de små, fine øyeblikkene.

 

// Nina

 

Vil du følge bloggen min på Facebook? https://www.facebook.com/ninautenfilter/

 

(Om du er ny leser: Les gjerne bloggen min forfra, i det minste mitt aller første innlegg. Bare å finne det frem i arkivet mitt. Da forstår du lettere hvem jeg er og kanskje hvorfor jeg skriver blogg).

2 kommentarer
    1. Skjønner godt det ikke føles som ferie, selv om man ikke jobber. FERIE er noe annet 🙂 Spennende med det kosttilskuddet da. Dette med været, helt enig, liker best 20-22 jeg. Særlig over det blir for varmt.

      1. God morgen, Frodith! Tidlig oppe en lørdags morgen, du også?
        Ja, Ferie er FERIE. Hverdag er HVERDAG. Ha en glad lørdag i gråværet, – sola skal vel titte frem etter hvert 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg