Har du rare tær?

Foto: Boots Apotek

 

Har eldste sønnen til Bård på besøk hos oss i helgen, vi sitter og drikker morgenkaffen og begynner av en eller annen grunn å diskutere tær.

Mine tær er kronologiske, dvs at storetåa er lengst, så følger de andre etter lengde i kronologisk rekkefølge. Helt perfekt, spør du meg.

Bård og sønnen har en stortå som er lengst, deretter er tå nr.2, 3 og 4 like lange, men litt kortere enn stortåa, og så kommer lilletåa til sist og er liksom lille Morten Minstemann. Søt og nusselig.

 

Så har du de som har en veldig lang nummer 2, altså peketåa (som pekefingeren). Eller den heter vel egentlig langtåa.

Langtåa peker lengst av alle, og jeg tror de fleste har sånne føtter? I hvert fall virker det som skoindustrien tror det.

For hvorfor er alle sko til kvinner formet som om langtåa er lengst?

Selv tøffelen nederst til høyre er lengst der hvor liksom langtåa skal være.

Vel, der er det et hav av rom, for min del!

Jeg går og svømmer i sko fordi jeg kjøper sko etter der hvor stortåa butter, og det betyr at det er et stort tomrom som ikke utnyttes foran der.

Jeg tør påstå at jeg snubler lettere fordi jeg ikke har kontakt med den ytre delen av skoa. Løfter jo beina etter hvor jeg har følelsen av at tærne sitter, ikke sant?

Ha ha, fornøyd med meg selv nå. Ved litt tådrodling på morrakvisten har jeg løst gåten rundt snublefot som sikkert er et betydelig problem for alle som bruker sko i verden!

 

Nye paroler:

Lag sko med ulik passform! 

Ja til sko for symmetriske tær!

Lag sko både for oss med tær der stortåa er lengst og sko for de med lengre langtå!

 

Fant forresten en artikkel på nettet (smud.no) som kunne fortelle deg hva slags menneske du var ut fra hvordan tærne dine er.

Sjekk om det passer på deg:

 

Ha en tå-lelig bra lørdag, folkens!

 

// Nina

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg