Gooood helg!

Sjalabais!

I skrivende stund sitter jeg på utedoen. Oppdaterer bloggen i en fei, – sa jeg måtte litt mer enn diddeli-di, så han ikke etterlyser meg de første 5 minuttene, liksom.

Ikke for det. Han har det ikke med å savne meg så innmari fort. Jeg husker godt da jeg med nyoperert skulder klatret opp på en vindskeiv krakk for å kikke inn i vinduet på nabohytta på tunet her for et par år siden.

Krakken velta, og jeg fløy gjennom lufta og landet på nyoperert skulder og en rygg som langt i fra var god. Det gjorde mildt sagt ganske vondt, men kanskje aller mest var jeg redd.

Skulderen var operert 10 dager tidligere, jeg gikk med fatle, og jeg lå i gresset livredd for å røre på meg. Redd for hvor gæærnt det hadde gått

Så jeg begynte å rope. Hyle er kanskje et mer korrekt å si.

Jeg hylte og hylte i sikkert 20 minutter. Jeg visste Bård var inne på setra, 50 meter unna. Men ingen Bård kom.

Bård hører litt dårlig. Han bruker høreapparat, men jeg synes ikke alltid de hjelper. I hvert fall ikke den dagen. I tillegg sto radioen på ganske høyt inne, så lyder ute var nok enda vanskeligere å oppfatte gjennom de 250 år gamle tømmerveggene.

Lang historie kort; Han kom aldri, jeg turte omsider å kreke meg tilbake selv, hverken skulderen eller ryggen er friske den dag i dag, men jeg lever!

Men nå prater jeg meg helt bort.

Tittei fra casa del utedo

Bård har altså enda ikke savnet meg her jeg sitter på utedoen. Jeg skriver litt til.

 

Dagen har vært blåsete! Vi hadde tenkt oss på tur, men fant ut at det var koseligere å tasse rundt på tunet og fikse litt her og der.

Samle litt stein rundt den nybygde plattingen, den må beises, det blir neste år.

Plukke litt naturmaterialer til morgendagens kranslaging var kos.

Og ikke minst pynte foran inngangspartiet. Det ble så fint, om jeg må si det selv!

Noen edle dråper i solveggen satte et midlertidig punktum for en superfin dag!

Det hjalp også godt for samvittigheten å ringe hjem til faderen som hadde hatt en fin dag med utepils i sola i Heggedal i ettermiddag.

Livet smiler akkurat nå😍

 

P.S. Jeg er kald på rompa. Sitter fortsatt på utedoen… Goood helg!

 

// Nina

 

Instagram: http://instagram.com/nina_utenfilter

Facebook: https://www.facebook.com/ninautenfilter/

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg