Fra jord er du kommet, til potet skal du bli…

Altså, om jeg skal tro på reinkarnasjon, så tror jeg presten må ha sagt noe sånt som i overskriften da jeg ble gravlagt i mitt forrige liv.

Jeg ser jo ut som en litt uproporsjonert potet, tykkest på midten og litt smalere i hver ende.

Før jul var det en som sa at jeg minnet han om en pepperkake. Ikke så rart, – korte bein og korte armer, 2 nonstop midt foran og melisfarget hår. Der har’u meg!

Nå er planen å bli litt mer gulrotaktig med lett innsving på midten. Foreløpig ingen synlige endringer. Blir gjenkjent på butikken, i hvert fall.

Vi får se da, vettu. Det går egentlig veldig fint, dette opplegget. Ingen store problemer, savner hverken sukker eller brød. Den eneste utfordringen at det er så himla mye grønnsaker som skal spises. Det er rett og slett vanskelig å få i seg de mengdene som boka beskriver, og det enda jeg anser meg selv for over gjennomsnittet glad i brokkoli, gulrot og salater. Prøver å variere så godt jeg kan, kjører ovnsbakte, kokte og rå grønnsaker om hverandre.

Ellers er det nok mat, – elsker havregrøt eller proteinrundstykker til frokost. Uten tvil dagens beste måltid for meg. Det enkle er ofte det beste. Og får man en dæsj solskinn på maten er det ekstra gull.

Jeg har startet på penicillinkur nummer 2 for denne tannrotbetennelsen min, – sabla kjipt å ha vondt i munnen/kinnet  samtidig som jeg skal planlegge mat, for det er ikke tygging man egentlig har mest lyst til når krigerne herjer for fullt oppi der. Men i morgen er det en ny dag, – forhåpentlig mye bedre da.

Det fokuseres på positiv tenking i forbindelse med Spis deg fri – Bright Line Eating. Man oppfordres til å skrive noen ord hver kveld om hva som har vært positivt i løpet av dagen. Det vet jeg er god terapi, å tenke takknemlige tanker. Jeg tenkte kanskje jeg kunne innføre dette her på bloggen. Å dele positive tanker og opplevelser har aldri vært feil.

  • I dag hjalp jeg en gammel mann med rullator å åpne først én dør for han, og deretter den neste selv om jeg ikke skulle den samme veien, og da ble han så takknemlig. Han takket smilende og sa “og så er du så fin på håret også”! Da var det jeg som ble glad!
  • Jeg fikk gått en tur i sola!
  • Ingen har kalt meg pepperkake!

 

Ha en strålende mandagskveld, godt folk!

// Nina

 

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg