Første natt i ny leilighet: Checked

Juhu, nå er vi på plass!

Fytti grisen, – det var en slitsom dag i går.

Det er alltid mye mer jobb enn man tror det er, og det sa vi til oss selv før vi begynte på sjauen i går, og likevel ble det mye mer enn vi trodde!

Hehe, pussige greier.

Vi fikk megagod hjelp av venner og familie i tillegg til et flyttebyrå med stor bil, så hele flytteprosessen gikk som smurt. Egentlig.

Bortsett fra da Bård og tre andre forsvant ned i boden i kjelleren uten dekning, og ble der i to timer. Minst.

– Mens jeg sto oppe i leiligheten og tok i mot møbler på møbler og pappesker på pappesker fra flyttebyrået. Det ble bare fullere og fullere rundt meg, jeg hadde ikke sjans til å få pakket ut eller komme meg rundt fordi det var så fullt, og ikke kunne jeg gå ned i kjellerboden fordi sønnen min hadde tatt nøklene mine.

Da var jeg litt frustrert, lav på blodsukker og lettere i fistel når de endelig dukka opp i leiligheten igjen, happy over å ha fått gjort manneting i boden. Skrudd hyller og fått verktøyskapet på plass. Mannfolk, ass.

 

Nå er leiligheten altså  full av pappesker, og jeg kan ikke fatte hvordan vi i all verden skal få plassert alt sammen. Jeg ser at vi ikke har klart å nedskalere antall eiendeler nok. Enda mer må bort, vi har en ny runde med gjennomgang av tingene våre foran oss, ser jeg.

Utpå kvelden var vi så slitne at det eneste vi klarte å gjøre, var å synke ned i sofaen og skåle i litt bobler.

O’lykke. Tenk, første natt i ny leilighet! Og som vi har sovet! Helt nydelig!

I dag skal vi bare tusle rundt og pakke ut i sakte tempo. Nå er vi på plass, det er drittvær ute, det tredje lyset i adventsstaken kan tennes, lussekatter fra butikken er kjøpt inn, kaffe skal drikkes, og vi skal nyte dagen til fulle.

Her blir det godt å bo, tror vi❤

Les også Stemningsrapport fra ny leilighet

 

// Nina

 

Følg meg gjerne:

Facebook: https://www.facebook.com/ninautenfilter/

Instagram: http://instagram.com/nina_utenfilter

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg