Eplekake à la Janne Nordvang

Er det én blogg jeg virkelig koser meg med, så er det Janne Nordvang sin; https://jannenordvang.blogg.no/

Før jeg selv begynte å blogge, tror jeg det var Janne sin blogg som gjorde meg oppmerksom på blogglandia. Blogginnleggene hennes blir delt av veldig mange, – folk flirer seg i hjel av hennes små historier og sinnsykt kule tegninger fra livet i Måsahuset med Måsagubben og gutta boys.

 

Det er liksom ikke den ting den dama ikke kan, hu er kreativ til tusen, og jeg skulle ønske jeg bare hadde vært bittelitt i nærheten.

Siden jeg vet litt om at livet ikke alltid blir som man drømmer om, så er jeg innmari glad for at jeg kan drømme litt gjennom Jannes blogg, finne litt inspirasjon og idéer til små prosjekter selv jeg kan klare.

 

I dag har jeg forsøkt å være litt Janne Nordvang. Hun la nemlig ut oppskriften på ei nydelig eplekake (har jo ikke smakt den, men den ser heeelt smashing god ut), og siden dette virkelig er tida for å bruke det markens grøde gir oss, så tenkte jeg at jeg skulle svinge slikkepotten ei runde.

Vi har ett epletre i hagen. Det fikk vi i bryllupsgave for fire år siden. For to år siden ga det ganske godt med epler. I fjor kom det ingen. I år kom det to stk.

Jeg synes to epler er bedre enn ingen epler, og jeg gleda meg oppriktig til de skulle vokse seg litt større, og så skulle de høstes om ikke lenge.

Men, så har’e seg sånn, at noen ganger blåser det litt her vi bor, og når det plutselig en dag stormet så ille at eplegreinene svingte litt ekstra på seg, så falt eplene av, og fem sekunder etterpå kom skjæra og tok de små eplene.

Makan til frekke fugler.

 

Gudskjelov selges det epler i butikken, og snartenkt som jeg er, så dura jeg til butikken og kjøpte epler, gitt.

Og nå har jeg bakt og dandert etter beste evne, kopiert stylinga til Janne Nordvang (mangla rutete duk), og tatt dette bildet før kaka ble satt i ovnen.

Ikke helt ulikt Jannes som du ser på bildet under her? Hu har jo en ekstra schwung over kaka si, et eget håndlag for baking, kan du si. Bildet er freidig rappa fra Instagram. Håper jeg blir tilgitt 😉

Eplekaka til Janne. Perfekt dandering av epleskivene. Knota lenge med dem sjæl. Trenger et kurs i halvmåneforming av epleskiver.

 

Og mens jeg satt her og skrev, så ble kaka mi ferdig! Nå har jeg styla litt ekstra, merk at jeg nå har tre epler ved siden av, akkurat som Janne 😀

 

Oppskrifta finner du på bloggen til Janne🧡

 

Nå gjenstår det å smake – det lukter himmelsk!

For å sitere Janne: Kolesterolet mitt er litt skeptisk, men resten av kroppen, særlig hjernen og ganen, er supergira 😂

 

// Nina

 

2 kommentarer
    1. Denne ser jo aldeles nydelig ut ❤️❤️❤️ Tusen takk for overveldende god omtale. Blir jo helt rørt. Klemmer i fleng til deg😍

      1. Sitter her og sikler på kaka mens jeg venter på at Bård skal komme hjem så vi kan smake sammen😋❤

        Takk for at DU er en så fin inspirasjon og deler så mye glede❤

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg