En fantastisk dag!

Hjemme alene en hel dag!

Bård og Julie er ute på jobb og skole hele dagen. Det er nesten litt rart, men aller mest veldig deilig å ha noen timer alene.

Formen kunne veldig gjerne ha vært bedre.

Var på trening i går. Går til fysiobehandling og får lov til å trene i lokalene der utenom behandlingene. I går gjorde jeg nok litt mye, ble litt for ivrig.

 

Kjenner på en aldri så liten “nerve-eksplosjon” rundt halebeinet/korsrygg. Men ellers er det godt å kjenne på at musklene har blitt brukt. Stølhet er bare bra.

 

Skulle ha vært hos mamma med pappa i dag, men jeg har ikke maktet det, rett og slett. Jeg prøver å lytte til kroppen min av og til.

Hjertet og samvittigheta sier at jeg burde vært og besøkt mamma, og det gjør vondt langt inni sjela å ringe til pappa å si at jeg ikke orker i dag. Hører at han blir litt skuffa. Det er tross alt ikke så mye som skjer i livet til eldre mennesker som bor alene i disse koronatider.

Blir frustrert over meg selv. Hva er det å orke, liksom? Det er jo bare å sette seg inn i bilen og kjøre. Være hos henne en knapp time og så dra hjem igjen.

 

Det burde ikke være noe hokus pokus. Likevel stritter hver eneste celle imot. Kroppen kjennes blytung (det er den jo også, forresten, så ikke så rart), og jeg får enda mer vondt i rygg og nakke bare ved tanken.

 

Orker ikke å dvele mer over det.  Stressreaksjon de lux. Blæh.

Så sååå “fin og fantastisk” har altså dagen min vært.

 

Etterlengta alenetid som har vært prega av dårlig samvittighet hvert eneste minutt. Det føles litt bortkasta sett sånn i ettertid. Skulle ønske jeg var mann, eller hadde litt mer testosteron. Tror ikke dårlig samvittighet er den mest dominerende følelsen hos dem.

 

Siden pappa bor bare noen skritt unna fikk han middag her i dag. Rester. Kylling, sashimi, suppe og salat. Det hjalp litt på samvittigheta.

 

Bård fikk blomster levert på døra i kveld.  Sånne overraskelser liker jeg.

Nå tenker jeg at morgendagen bare kan bli bedre, og at jeg i det store og hele er heldig med alt det fine og alle jeg er glad i i livet mitt.

 

Håper du har hatt en fin dag, og om ikke, så kan vi jo sammen håpe at dagen som venter i morgen blir av det gode, gamle bekymringsfrie slaget❤🙏

 

// Nina

 

Følg meg gjerne:

Facebook: https://www.facebook.com/ninautenfilter/

Instagram: http://instagram.com/nina_utenfilter

 

4 kommentarer
    1. God morgen 🙂
      Og det er sååå viktig å passe på seg selv…. jeg hadde yogatime i går kveld – men måtta avlyse den da jeg var sliten av ele TO arbeidsdager… og får såå dårlig samvittighet for å avyse en treningstime… men kroppen sa NEI, og jeg lyttet til den… Men samvittigheten…

      Godt å få en dag for seg selv når koppen ikke er helt ok. Og koselig at pappaen din kunne komme til middag!

      Lag deg en fin fin tordsag, og stå deg så vel det lar seg gjøre <3
      klem

    2. Å, den hersens samvittigheten! Skikkelig slitsomt å bale med den hele tida, – skulle ønske jeg var flinkere på å bare gi litt mer f…
      Ha en fin torsdag, Mette, og ta vare på deg selv uten dårlig samvittighet ❤👍

    3. Ikke ha dårlig samvittighet for at du ikke dro til din mamma i går. Man må noen ganger tenke på seg selv og sin egen helse. Deilig med en alenedag og sånne dager må nytes. Jeg selv hadde min demente far på sykehjem, og på slutten ante han ikke hvem jeg var. Sårt og vondt. Men jeg dro på besøk så ofte jeg kunne, hadde mindre barn da og hektiske dager og var eneste pårørende. Min mor døde noen år før min far. Nå er de begge borte.

      Her har jeg laget pizza uten mel, men jeg synes ikke den ble noe god. Kanskje bedre kald. Men den metter nå magen det stykke jeg skulle ha, + litt frukt.

      Lag deg en fin dag.

    4. Vet akkurat hvordan du må ha hatt det. Veldig tøft både å være alene som pårørende og at foreldre blir demente.
      Så flink du er med planen din om sunnere kost, – her skled det helt ut med vafler i kveld…
      Fin kveld ønskes til Tromsø!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg