Egentid uten dårlig samvittighet

I dag har jeg hatt date med ei venninne jeg ikke prater så ofte med.

Vi møttes langs kyststien i gamle Røyken (nå en del av nye Asker), ute i sola, og det var så fint!

En fin prat om livet, om ting som ikke er så lett, og ting som tross alt er bra. Livets mangfold.

Veldig glad vi fikk det til, for ofte er det jo sånn når vi prater med venner og bekjente; “vi må ta en kaffe en dag”, – og så blir det som regel ikke noe av.

Denne gangen ble det noe av! Jeg ofret til og med et besøk hos mamma uten snev av dårlig samvittighet. Klapp på skulderen til meg selv. Psykiateren kommer også til å gi applaus for det. Én av oppgavene mine er å gjøre bra ting for meg selv.

Se så vakkert det var ved Oslofjorden i dag!

 

Sitter ute på terrassen i skrivende stund og lurer på om jeg skal kreke meg ut på én tur til i dag.

Ettermiddagen/kvelden er liksom for fin til å bli hjemme, kroppen har godt av bevegelse, og det har definitivt huet også.

Har henta opp sommerklær fra boden (ulempene ved å flytte til leilighet med mindre skapplass). Burde sikkert gått igjennom dem og pakka bort tjukke vintergensere, men det blir garra noen gråere dager å gjøre det på, kjenner jeg frøken Vår rett.

Så hei! God kveld! Jeg går meg en tur, jeg!

 

// Nina

10 kommentarer
    1. Man må prioritere seg selv innimellom også.. selv om det ikke er så lett alltid.. <3 Jeg har sommerklærne i skapet..men skal bytte litt plass og legge det lettere tøyet mest tilgjengelig ..men har liksom ikke hatt "ånden over meg " om dagen.. For et nydelig bilde <3

      1. Håper vi får ånden over oss når været blir litt gråere igjen, Anne.
        Motivet i bildet var kjempefint. Sommerfølelsen kommer for fullt ved synet av seilbåten uti der💚

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg