Du ser helt jævlig ut!

Har jeg ikke fått meg en fin ny lue, spurte jeg mamma på mandag.

 

Nei, du ser helt jævlig ut, svarte hun.

 

Ha ha, jeg tåler å høre det. Hun er vel bare ærlig, antar jeg. Men jeg liker lua mi, likevel, jeg da.

 

I neste sekund sa hun at hun syntes jeg hadde fine sko og at hun var så glad i meg, så det er ikke bare sorgen å besøke henne tross bitende kommentarer.

 

I dag har jeg vært nødt til å gjøre noen ærend, og munnbindet har vært på. Jæskla varmt når det må sitte på en stund! Ikke noe for damer med litt hetetokter og ekstra temperament, gitt!

Fordelen er at om man skulle være så uheldig å ha en buse i nesa, du vet sånn “rusk” som du av og til ser andre har og som du ikke klarer å ta øynene bort fra, vel, den er det ingen som ser lenger!

 

Vi får ta med oss det vi kan av positive ting, si!

 

God onsdag, folkens!

 

// Nina

4 kommentarer
    1. Jeg syntes du virkelig kledde den luen, jeg da! Men om aldri så uenig med din mor ang. luen, var utsagnet like fullt et forfriskende brudd på de rammer for det som ansees ‘korrekt’ for ei dame på hennes alder (hehe)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg