Drømmen om smal midje i gul sommerkjole

Hvordan i all verden skal vi klare å komme tilbake til en normal hverdag, spør jeg meg selv?

Bård har hatt juleferie i 2,5 uke, – det har vært ekstremt koselig å være sammen over så lang tid uten så mange “to do’s” på agendaen. Bare rolige og nære dager med litt familietid, litt vennetid, mye lesing, Netflix, god mat, vin og litt vann.

Vi har sovet mye. Stått opp sent. Frokost ved lunsjtider. Så har vi gjerne hoppet over (glemt) lunsj, gått rett på middag. Sjokolade, klementiner, ostepop på kvelden. Altfor mye usunt, vi har lagt oss til dårlige vaner som snarest må kuttes ut. Det er ikke normalt å leve sånn. Joda, det er greit for noen dager, men fy søren så fort kroppen venner seg til søtt.

Jeg blir ihvertfall hekta ganske så fort. Bård har ikke noe problem med å kutte ut etter ferien. Rart vi er så forskjellige? Småspising gjennom dagen, litt her og litt der som umerkelig går gjennom gapet. Tenker ikke over det én gang. På tide å bli mer bevisst. Ikke la mat og godis styre dagene.

Jeg har utallige ganger tenkt disse tankene. Og jeg har gått ned ørten kilo, og latt de få komme tilbake på kroppen igjen. Gang på gang på gang. Nå er jeg lei! Jeg vil ned i vekt og bli der!

Varig vektnedgang. Tenk på det’a! Tenk om jeg klarte det, uten å føle at det var en evig kamp livet ut?

Jeg har ikke begynt en gang på det som skal bli min nye livsstil, men jeg klarer lett å se for meg en lettere utgave av meg selv til sommeren: Nina som tripper lett nedover veien i gul sommerkjole, smal midje, brune legger og et lykkelig smil om munnen…

Haha, – det er sant. Jeg får det bildet i hodet. Jeg glemmer rynker og slapp hud. Ser bare et ungpikebilde av meg selv i det bildet i drømmen min. Det er bra å drømme litt stort.

Om man ikke våger å drømme, skjer det ihvertfall ingenting!

Så jada, – jeg har en oppskrift på hvordan jeg skal gå ned 20 kilo, kanskje mer, innen sommeren, men det viktigste av alt er oppskriften på hvordan jeg skal bli der! Og den sitter jeg også på, – og jeg har skikkelig trua!

Dette bildet er fra sommeren 2017. Jeg hadde tatt av 17 kilo i løpet av vinteren og var ganske happy med det selv om jeg enda ikke hadde nådd målet mitt. Det gjorde jeg heller aldri. I stedet tillot jeg meg selv å skeie ut innimellom, og “plutselig” hadde jeg lagt på meg 10 kg igjen.

Nå er det nok jojo-slanking!

 

Jeg starter ikke opp i morgen, men i løpet av uka. Følg meg gjerne på veien – jeg kjenner på meg at dette blir kjempebra! Endelig!

Ønsker dere alle en fin ukestart i morgen!

 

// Nina

 

Følg meg gjerne på:

Facebook: https://www.facebook.com/ninautenfilter/

Instagram: nina_utenfilter

 

4 kommentarer
    1. Isj den der traff som en boksehanske gitt. I fjor når jeg var på sommerferie jaktet jeg på en gul sommerkjole, men fant ingen som var skikkelig GUL. Men det hadde jammen yngste datteren min funnet på nett og kjøpt til meg i julegave. Super glad prøvde jeg den julaften, men kommentaren fra giveren var ikke fult så oppløftende. “Du må kanskje jobbe litt med sommerkroppen mamma?”

      1. Åh, for en herlig datter som bet seg merke i din drøm om å finne den riktige gule kjolen!
        Skjønner den lille nedturen du fikk med kommentaren, men det beste er jo at den kommentaren kan gjøres til skamme! Lenge til sommer fortsatt og vi kan hvis vi vil. Ikke sant?
        Tvi tvi til oss i jakten på kroppen vi trives med👍😊

    2. Blir spennende å følge deg og se om du når målet.
      Heier på deg, og du finn drømmekjolen, den gule på nett og konkretiser målet. Trenger jo ikke bestille den før i april, så du ser hvor liten størrelse du trenger..

      1. Godt forslag!
        Når det gjelder den gule kjolen, så er det litt rart, for jeg kler ikke den fargen særlig godt… Aner ikke hvorfor jeg drømmer om en gul en, men jeg kan uansett google meg frem til en annen drømmekjole som jeg heller kan bruke som ledd til å nå mitt konkrete mål.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg