Digg frokost

Digg frokost i digg humør – bli’kke bedre enn det, eller?

Jeg har spist havregryn med bær og melk til frokost i årevis. Ikke så ofte jeg har kokt grøt av det, men så lagde jeg appelsinsaus til, og da fikk havregrøten en ny renessanse for meg!

Så i halvannen uke har jeg hatt havregryn, litt linfrø, 12 rosiner, bær, hakkede mandler og appelsinsaus som dagens første måltid.

Skikkelig digg!

I dag var jeg tom for appelsinsaus, men en havregrøt kokt langsomt på svak varme med bringebær, jordbær, mandler og banan er ikke å forakte det heller.

 

Appelsinsaus? Kjapt å lage (helst på forhånd):

2 appelsiner

1,5 dl vann

1 ts kanel

Litt sukrin gold

2 ts potetmel + litt vann

 

Skvis ut all saften du klarer fra appelsinene. Bland med vann, sukrin og kanel i ei lita kjele og la det småputre litt. 

Rør ut potetmel i litt vann til den blir klumpfri og hell det over appelsinsausen i en jevn stråle mens du rører.

Oppbevar i kjøleskap. Holder til ca 8-9 dager om du ikke overdriver når du forsyner deg. Men vi er da måteholdne, er vi ikke?

 

Veldig godt og en forfriskende vri på havregrøten!

 

Gårsdagen var også av det bedre slaget, heldigvis. Startet dagen med sykling og fysioterapibehandling.

Deretter lagde jeg kaffe og lunsj og dro til samme sted som i forgårs for å gå tur og hylle våren med ei god venninne.

Herlige timer med koselig skravling. Påfyll, påfyll, påfyll! Et mye brukt ord om dagen, men fy søren så viktig det er med skikkelig god mentalhygiene i form av sosialt samvær!

Så lenge som jeg heller har trukket meg unna og inn i min egen, mørke verden, er det som skjer med meg mentalt nå en transformasjon ut av en annen verden. Det er så fint å endelig ha lyst til å være sosial igjen, for det er jo sånn jeg egentlig er – et sosialt dyr.

 

Gårsdagen bød på flere hyggelige møter, for vi fikk også solgt de nye utemøblene som jeg la ut på Finn her om dagen, og kjøperen var ingen ringere enn en kjær kollega fra min tid i Norwegian.

Da ble det kaffe og mimring, da vettu. Veldig trivelig!

I dag er det besøk hos mamma jeg har på tapetet (for et uttrykk, forresten! Har på tapetet? Må googles etterpå…)

 

Har trappet ned fra tre til to besøk pr.uke etter råd fra psykiateren. Legen min har forsåvidt sagt det samme tidligere, men noen (les: jeg) har visst tyngre for det enn andre…

Så i dag blir det fint å dra på besøk. Jeg gleder meg til å se henne. Det er faktisk lenge siden sist.

God fredag, folkens!🤩

 

// Nina

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg