Fredagsfølelsen på setra

Fredagsfølelsen blir litt ekstra god de fredagene vi setter kurs mot Valdres, og etter 17-18 mil svinger inn på seterveien som fører ned til setra.

Jeg går ut av bilen og åpner grinda så Bård får kjørt helt inn på tunet, så går jeg med den gedigne nøkkelen i hånda og låser opp den gamle døra inn til paradiset vårt.

Vi har faste rutiner når vi kommer frem.

Innsjekkinga går ganske kjapt, og er det opphold og fint ute, så er det om og gjøre å komme seg kjappest mulig ut med en vimpelskvett eller ankerdram eller hva jeg nå skal kalle det. Vi har hverken vimpel eller anker på setra. Men samme det, skvett eller dram, noe å svelge ned i halsen, liksom. En tynn en! Eller rett og slett et glass vin. Eller en øl. I dag ble det brus. Barnebarnet mitt William er med oss i helgen. Da smaker brus best.

 

William på 6 år hadde kjøpt roser til bestemor💕

Skuldrene har senket seg, nå er det straks leggetid for minstemann som har spikka sin egen pølsepinne, grilla pølser og hilst på kuene før han nå sitter og glipper med øynene etter en lang uke på skolen i sitt aller første skoleår.

Ingen lang blogg fra meg i dag, bare en liten hilsen med ønske om at akkurat du og du får en fin inngang på helgen 🙂

 

Inn- og utpust fra Valdres🧡

 

// Nina

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg