Den er så svinnende kort den stund vi mennesker er sammen

Sommerens favorittdrink, Moscow Mule, som vi skåler i på bildet her, setter et slags punktum for årets ferie.

Til tross for gråvær og regn i dag, ser jeg tilbake på en strålende helg i Kragerø. Vi var jo kjempeheldige med været, – kan jo ikke annet enn å smile og le da!

Sommeren i det spesielle året 2020 har vært veldig annerledes for så mange. Ikke bare på berget her oppe i nord, men for hele verden.

Fortsatt ganske surrealistisk å tenke på, og fortsatt er det rart å ikke kunne vite hvordan verden vil se ut de neste månedene, det neste året.

Fremtiden har vi så klart aldri kunnet spå, men du skjønner hva jeg mener. Hvor vil dette ende? Blir verden noen gang den samme igjen? Kan vi begynne å reise jorda rundt uten restriksjoner igjen?

Personlig var jo 2019 et år uten sidestykke. Et år da begge søsknene mine brått gikk bort og pappa ble syk. Andre nære og kjære gikk bort, og nesten alt skjedde samtidig. Det tok tid å bearbeide det, komme ut av tåka, få tilbake litt normalitet. Aldri blir jeg helt den samme igjen, man preges av vonde opplevelser.

Jeg lengtet etter 2020, husker jeg. Bare legge alt det vonde i 2019 bak oss.

2020 skal bli et sabla godt år,” sa jeg titt og ofte.

Og så kom korona. Og året ble på langt nær som vi hadde trodd det skulle bli.

Ikke desto mindre viktig er det da å ta vare på øyeblikkene, sette pris på og å glede seg over de lommene man har i form av tid med venner og familie. Vi har vært mye sammen med venner i sommer, – det hadde nok ikke skjedd om covid-19 ikke eksisterte. Da hadde mange vennepar vært spredd rundt omkring i det store utland. Så på én måte har det vært en aldri så liten bonus midt oppi all elendigheten; større mulighet til å treffes og å være sammen.

 

“Den er så svinnende kort den stund
vi mennesker er sammen”

~ Hans Børli

 

I morgen er det tilbake til striskjorta og havrelefse. Kontrasten etter en fantastisk helg blir nok rimelig brutal, – men det er noe med hverdagen og rutiner jeg setter pris på, så jeg gleder meg også.

Har legetime til uka, og da er jeg spent på om røntgenbildene av hoftene viser noe. Krysser fingre for at det er noe som lett kan fikses på, og at det ikke er en videreutvikling av nerveskadene i ryggen.

Hverdag: Jeg er klar!

 

// Nina

 

Vil du følge bloggen min på Facebook? https://www.facebook.com/ninautenfilter/

 

(Om du er ny leser: Les gjerne bloggen min forfra, i det minste mitt aller første innlegg. Bare å finne det frem i arkivet mitt. Da forstår du lettere hvem jeg er og kanskje hvorfor jeg skriver blogg).

 

8 kommentarer
    1. Hverken smakt eller hørt om den drikken..men sikkert veldig god 🙂 Før jeg ble syk tok vi ofte en tur til Kragerø i ferien..nå syns jeg det blir for lang kjøretur.. Det har blitt en annerledes vår og sommer ja..selv om jeg personlig ikke merker noe spesielt til det… Tøft 2019 du hadde..jammen bra du har kost deg litt i sommer.. Lykke til med hverdagen og legebesøket.. Vakkert smil har du <3

      1. Moscow Mule er vodka,ingefærøl, lime og masse isbiter. Veldig forfriskende og godt!
        Håper du kan få bedre dager så du klarer litt mer om dagene, – det er tøft å være kronisk syk. Det handler jo om å leve også, ikke så greit når alt blir begrenset pga helsen.
        “Takket være” alkoholen har helgen gått greit for meg, – det tar unna toppene. Men jeg kan jo ikke bruke det som medisin hver dag, så nå er det tilbake til “normale” tilstander og mye vondt.
        Godt å ha en fin helg og ferie å se tilbake på <3

    2. Huff, for en lei 2019 du hadde. Skjønner godt du gledet deg til nytt år. Og faktisk har korona bragt en del lyspunkter også ja. Tror mange gikk litt i seg selv rett og slett. Og det er ikke alltid så dumt.
      Jeg har litt for mange vonde opplevelser dette året, i tillegg til korona, så for min del gleder jeg meg til 2021 🙂 Men året er ikke slutt enda, så mye flott kan skje videre. Det er viktig å ta vare på de gode stundene, leve i nuet. Det har i alle fall jeg lært.
      Herlige gladbilder av glade mennesker. Det er glede det ♥
      Krysser fingrene for resultatet av røntgenbildene ♥
      Klem

      1. Tusen takk, Eva❤
        Vi får satse på at 2021 blir et supert år, og samtidig glede oss over alt som tross alt er bra her og nå.
        Blir spennende med røntgen-resultatet🤞
        Ønsker deg en fin uke med mange lyspunkt🥰🙏😘
        Klem

    3. Mye negativt med Coronaen, men jammen en del positivt som har kommet i kjølvannet også. Jeg har lært meg mange ting jeg aldri ville gjort ellers 🙂 Og fått en annen selvtillit på enkelte jobb-greier som jeg ikke fikset før.. Bra du har hatt så fin sommer <3

    4. Det husker jeg at jeg tenkte også. Bare det blir 2020 DA blir det bra da! Ja man kan jo ha trua, ellers er det ikke noe håp. Men jeg må jo si at det kunne blitt bitte litt bedre i 2020 enn det har vært hittil 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg