Dag 1 – den første dagen i resten av mitt liv

 

Våknet av vekkerklokken i dag. Først litt forvirret. Vanligvis pleier jeg å være veldig klar over hva dagen bringer idet jeg åpner øynene, men i dag måtte jeg tenke litt, trolig fordi dette blir en annerledes dag.

Den første dagen i resten av mitt liv, faktisk. Bokstavelig talt!

Fra i dag blir det 3 måltider om dagen. Ingen mellommåltider. Ikke noe småspising.

 

Klare grenser. Ikke noe å lure på. Ikke lure seg selv. Enkelt og forutsigbart. Ikke sukker eller mel.

Fikk tips om hæsjtægger å følge på Instagram der det florerer med oppskrifter som passer mitt kosthold: #spisdegfrifrokost #spisdegfrilunsj og #spisdegfrimiddag.

Helt genialt og gjør oppstarten enklere.

I dag ble det havregrøt med melk, banan, kanel og en dæsj solskinn til frokost. Dette har jeg spist til frokost i mange år, gjenkjennbart, godt og mettende. Dagen startes med et smil med en sånn frokost 😊

 

Skal til tannlegen i dag. Igjen. Har noen kroner igjen etter jul, serru. Må passe på at de blir brukt opp.

Det er den re-infeksjonen i en eldgammel rotfylling som har blusset opp. Jeg gråt meg til en time før jul, men antibiotikaen jeg fikk da hjalp etter noen dager, så jeg avbestilte/utsatte timen til i dag. Jeg er fortsatt ikke plaget av den tannen, men tannlegen sa at den garantert vil blusse opp igjen og at jeg da vil få enda mer vondt enn sist, så da er det bare å få det gjort og fikset på. Håper ikke det blir svindyrt… Har jo dette implantatet som skal settes inn også. Riktignok har jeg betalt mesteparten av den, men det gjenstår en liten delbetaling der…

På tide å bli ferdig med tannlegeutgifter så jeg kan begynne å spare penger til alle nye klærne jeg trenger om noen måneder!

Håper dagen din er glad! Det er min! Det er deilig å ha bestemt seg og å være i gang! Én dag av gangen!

 

// Nina

 

 

2 kommentarer
    1. Du er flink til å være bestemt når du har bestemt deg❤️
      Idag er jeg på syvende dag med Fitline og jeg synes det er vanskelig til tider.
      Det vanskeligste er vel smakløsheten på maten, uten salt ingen smak😛
      Jeg vet jo hva jeg går til, tok denne kuren for noen år siden, ett eller to år før du gjorde det.
      Men jeg synes du er fin jeg Nina, fin kropp på et godt vesen❤️
      Jeg har så mye å ta av, at kuren på fire uker er jo ikke nok.
      Men håper at den hjelper litt på til videre motivasjon😛
      Fordelen er at vi er fire stykker på jobb som har begynt og har fortalt det litt her og der.
      Så da kan jeg jo ikke bryte disse ukene, det blir for flaut🙊
      Så jeg skal ta med meg den gode setningen; en dag av gangen!
      Vi snakkes🥰

      1. Stå på, Laila!💪🥰
        Nå er du ferdig med de tøffeste dagene, så dette fikser du❤
        Fitline er slett ikke dumt, men jeg savner ikke tiden uten salt i maten.
        Det er heldigvis ikke noe issue med Spis deg fri-metoden, så her bruker jeg de krydrene jeg vil;-)

        Å ta én dag av gangen eller kanskje til og med et kvarter av gangen på tøffere dager, er et lurt triks.

        Foreløpig går det fint for meg, etter en halv dag😂👍

        Heia oss!
        God klem til deg😘

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg