Blir det noen gang bra igjen?

Jeg er kjempeglad i mannen min, – får liksom ikke nok av han. Egentlig.

Men , nå hadde det vært greit med ei litta koronapause, hadde det ikke?

 

For noen uker siden ble det brått hjemmekontor hver eneste dag på Bårdis også. Fordi så mange andre på jobben hans har valgt hjemmekontor, har han syntes det har vært greit å dra inn til kontoret hver dag fordi han nesten har vært alene eller hatt mange meters avstand til eventuelle kollegaer.

Men så kom det påbud om at alle som kunne, skulle jobbe hjemmefra, og plutselig hadde jeg selskap hele dagen.

Yngste snuppa med mye hjemmeskole pga rødt nivå på videregående skole har også vært med på å fargelegge dagene i heimen.

 

Og det går overraskende fint, det gjør jo det. Og dette er ikke et klagemål, til det har vi det for godt, men kanskje et bittelite hjertesukk er lov?

Jeg tror helt sikkert at de som har hatt hjemmeskole i lange perioder med opptil flere barn i tillegg til hjemmekontor både for seg selv og kanskje en samboer har mye større grunn til å ønske seg tilbake til februar 2020 enn meg.

Men likevel, – fytti katta! Jeg tror jeg snakker for mange om at nå kjennes denne pandemien jæskla godt!

Utfordringen nå, synes jeg, er at vi liksom ikke ser noen ende på det hele.

Treg vaksinering (står det i avisa, jaffal) og disse mutantene som finner det for godt å dra på uanmeldt besøk både her og der gjør at jeg kjenner på litt motløshet nå for første gang under pandemien.

 

Savner at Nakstad eller Erna skal komme med noen hurra-nyheter snart. Berolige oss alle om at vi går lysere tider i møte på ordentlig, ikke bare i form av lengre dager. For det tar Kristen Gislefoss seg av.

I påvente av bedre tider må vi jo bare gjøre det beste ut av det, bite tenna sammen og holde ut. Spise yoghurt med granola og bær og se frem mot sommer, sol og kontroll på Covid-19.

For det blir vel sånn, blir det ikke?

 

// Nina

 

P.S. Spis gjerne noe annet frem mot sommeren. Yoghurt med granola og bær passa bare bra fordi det var den maten jeg hadde tilgjengelig fremst i bildearkivet. Knekkebrød er også godt. Eller sushi. Det går også an.

 

4 kommentarer
    1. Savner litt alenetid jeg med, men med en pensjonist i hus så får jeg det ikke. Men alenetid får jeg i noen timer mens han snekrer i kjelleren, eller brygger øl. Før var han borte i en hel måned, og hjemme en måned. År etter år. I går etter snøfallet fant jeg ut at nå skulle jeg måke snøen vekk i fra terrassen og hadde en fin stund ute i en hel time. Nyter det.

      Nyter salat til lunsj, vært hos tannlegen og i kveld skal man ut å spise. Ikke hver dag man har et hotell og spisested for seg selv. Ha en fin helg.

    2. Høres ut som dere har fått en fin rutine på hverdagslivet og koser dere med det.
      Å måke snø er godt for sjela, – man tenker så godt når man holder på.
      Jeg klarer ikke måke som før, men liker å “småmåke” litt når vi er på setra vår.
      Et helt hotell for seg selv høres luksuriøst ut 🙂 Kos dere og ha ei riktig god helg!

    3. Ble litt motløs jeg også etter helga for to uker siden. Jeg har vært VELDIG positiv egentlig, men litt mer TREG nå merker jeg. Lurer på hvordan det blir liksom… 😮 Men vi er nå her uansett, så vi MÅ bare gjøre det beste ut av det 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg