Au au au!

God desemberkveld!

I dag var det oralkirurgen som skulle få glede av mitt besøk. Det var såkalt distansetilkobling som sto på programmet. Bare et lite inngrep, men det var sprøyter med bedøvelse og adrenalin (noe inni hampen økt puls og hjerteklapp), blod og sytråd.

Neste gang begynner prosessen med å fremstille og tilpasse den nye tannen. Å sette inn implantat koster rundt 40- 50 000,-. Kjekt nå før jul, gitt.

Desember er fiiiin, gitt😅😜

Men ikke nok med det, kirurgen tok bilder av området, og da kunne han informere om at jeg har fått en re-infeksjon i en urgammel rotfylt tann i nærheten av der jeg skal sette inn implantatet.

Joda, jeg har hatt vondt. Veldig vondt faktisk, i en ukes tid. Men jeg står jo fast på smertestillende pga nervesmertene i ryggen, så derfor har det gått “greit”, har bare tygget maten på den andre siden, og så har jeg tenkt at det sikkert blir bedre bare jeg får den nye tannen på plass.

Så hadde det sin egen årsak, da… Kirurgen sa jeg måtte ta kontakt med min faste tannlege med dette. Som sagt så gjort, rett etter sying og med kjeften full av bedøvelse ringte jeg min kjære tannlege i Asker.

Han er bare verdens beste og sa han kunne ta meg klokka to for å se på det.

Det er sikkert ikke bare jeg som går ofte til tannlegen, men annenhver time er i overkant ofte, kanskje?

Vel installert hos favorittannlegen får jeg vite at jeg må henvises videre til en rotspesialist som kan operere problemområdet. Halleluja! Jeg kan få dra enda mer til tannlegen før jul og bruke enda mer penger bare på meg selv!

Mens jeg venter på time der, så fikk tannlegen slipt ned tannen så det ikke gjør vondt når jeg skal bite sammen tennene, og så fikk jeg med meg en resept på penicillin. Litt snacks ved siden av adventsglasset med sherry er ikke å forakte!

Så nå ligger jeg på sofaen, litt utladet etter dagens “overgrep” i munnen. Jeg har fått i meg smertestillende og en real startdose med penicillin, håper effekten viser seg fort.

Bård er på trening og jeg har tent røkelse og masse lys. God tid til tanker denne kalde og vakre desemberkvelden:

Advent. Den fineste tida i året, synes jeg. Men også den såreste. Den med mest følelser. Da tårene kommer lett. Da man bør finne rom for stillhet og ettertanke. Da man, om man er så heldig, kan vise litt takknemlighet for hva man har ved å vie litt ekstra tid og omtanke for andre.

Det er også en deilig tid med samvær med venner og familie, forventninger og planlegging. Om man ikke har for store forventninger til alt som skal skje og må gjøres, kan ventetiden frem mot julaften lett bli en magisk tid.

Løft blikket og pust med magen.

Ikke alltid like lett, men jeg øver meg på det hver dag. Prøver å la dagen i dag være i fokus. Morgendagen vet vi som kjent ingenting om.

Har vi fred og kjærlighet, har vi alt.

God adventstid kjære deg❤

 

 

4 kommentarer
    1. Ikke greit å få DEN tannlegeregningen nå før jul😱 Uansett må det vel bare fikses på dessverre🦷
      Jeg er også veldig glad i adventstiden Nina, elsker lys, nisser, fyr i peisen, skrive julekort, smake litt på julemat etc. Ønsker deg og dine en deilig førjulstid kjære Nina🎄🎅🏻❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg