Amputert tradisjon

Rekordtidlig pepperkakebaking pga flytting midt i desember i år.

Pga covid ble tradisjonen litt amputert og vi fikk ikke samlet alle som pleier å være her på én gang.

Men mine tre nydelige barnebarn var kjempeflinke små pepperkakebakere, og sørget for at julestemningen kom smygende selv om det regnet nesten vannrett og plussgradene sørger for at det fortsatt kan plukkes søte jordbær i mini-drivhuset i hagen!

Og selv om vi manglet selskap av noen voksne i år, så er det jo for barnas skyld vi gjør dette, og jeg er veldig glad for at vi fikk det til på tross av pandemien og våre travle dager på grunn av forestående flytting.

 

I går landet vi dessuten litt lamper til leiligheten!

Stakk innom interiørbutikken Ask i Heggedal da vi egentlig var på vei for å ta en kaffe med pappa, ble stående og prate med Trine som er lysdesigner, og vips, var belysning til kjøkken og stue i boks.

Det ble noen kule utenpåliggende, doble downlights og en Lampe Gras vegglampe fra det danske firmaet AndLight som skal være borte i arbeidskroken på kjøkkenet. Tror det blir fint!

Denne kan vris og vendes i alle retninger, og designen er dritkul, synes jeg! (Nope, ingen har betalt meg for å skrive dette. Er bare veldig begeistra).

Ask er absolutt én av mine favorittbutikker. Det er så vanvittig mye fint der, jeg elsker å vindusshoppe hver gang vi går tur forbi og det er stengt. Jeg bør holde meg unna når det er åpent. Egentlig er det katastrofe at denne butikken blir vår nye nabo når vi flytter..

 

Fortsatt kortere innlegg fra meg siden armen protesterer mot skriving og annen uvettig bruk.

Konklusjon:

Det har vært en fin helg i harmoniens tegn. Ikke alltid jeg kan skryte av det, si.

En vakker lørdag med sol, lampekjøp og min beste jule-sherry i glasset, og en grå søndag med barnebarn og “Hey Ho” med Freddy Kalas på YouTube.

Kan’ke bli særlig bedre, sier nå jeg!

Rekordtidlig start på julesherryen min. Smashing perfekt i år også, var’n!

 

Og så fikk vi hengt opp julebelysning ute både hos pappa og hos oss. Det føltes ikke feil å gjøre det så tidlig i år. Lys og varme trenger vi nå❤

God natt og sjalabais alle!

 

// Nina

4 kommentarer
    1. Koselig tradisjon med pepperkakebaking 🙂

      Denne uka skal jeg sette utelysene på plass tenkte jeg. Det er koselig med lys i mørketiden – og 2. januar pakker jeg jo alt bort ganske fort, så denne tiden er bare å nyte <3

      Ønsker deg god bedring og gode dager <3 klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg