Vær til besvær

Man kan fort bli vant til glade solskinnsdager som vi hadde i går, men Adam var som kjent ikke så lenge i Paradis, og det var visst ikke vi heller…

Sjøfolk sjekker været ofte, vind-og føreforhold er av betydning når man skal krysse store hav, eller ganske enkelt Oslofjorden, som vi hadde lyst til i dag.

Bilde tatt gjennom saltdekket frontrute på båten før vi kom ut i det ordentlige ruskeværet med store bølger.

Men når Yr melder kuling fra sør, så ville det ikke vært veldig trivelig å krysse fjorden i balja vår. Og for ikke å bli sittende værfast på Hvaler, bestemte vi oss for å dra tilbake til gode, gamle Glomma og Fredrikstad by i dag tidlig før vinden økte altfor mye.

Så her er vi da, tilbake i Plankebyen. Vi har spist og drukket, shoppet litt og skravla. Og hvilt, lest og sovet. En smule kjedelig med gråvær selvom det ikke har regna i dag.

Livet blir liksom litt lysere når sola skinner i ferien. Men det nytter’nte å klage, vi får gjøre det beste ut av det. Morgendagen blir nok også tilbrakt i byen, – så om noen har tips om hva vi bør se eller kan gjøre, – så send meg gjerne en melding på det!

Klokka er straks midnatt, jeg ligger i lugaren og lytter til folka som går forbi på brygga. Noen synes selv de synger veldig bra, en god del vil våkne opp med bondeanger i morgen tidlig, og et par stykker våkner kanskje opp ved siden av noen de ikke kjente kl.12 i formiddag…

Livet i alle dets fasetter utspiller seg rett foran nesa på oss. Ganske fascinerende å bare observere fra sidelinja.

Facebook minnet meg på at det i dag er nøyaktig 6 år siden jeg overnattet her i byen sist. Da hadde vi vært på Allsang på Grensen i Halden med søsteren min Sidsel. Det fremkalte godfølelsen inni meg. Du og du som Sidsel moret seg da🥰

Så med dette bildet på netthinnen, sier jeg over og ut for i dag med ønske om at du får en god natt, min venn.

Vi prekæst!

 

// Nina

 

Edit etter publisering:

Store problemer med bloggen min i dag, – usikker på om den vises for andre…

 

Vil du følge bloggen min på Facebook? https://www.facebook.com/ninautenfilter/

 

(Om du er ny leser: Les gjerne bloggen min forfra, i det minste mitt aller første innlegg. Bare å finne det frem i arkivet mitt. Da forstår du lettere hvem jeg er og kanskje hvorfor jeg skriver blogg).

 

2 kommentarer
    1. Vi har hatt noen herlige dager i Stavern, men nå er det været som presser oss hjem også 🙁 Så ut som godt måltid for dere der på svaberget da. Seiling og båtliv er fint, men ikke gøy i fælt vær nei 😮 Flott bilde av søsteren din 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg