Tada! – My first painting

Hei fra setra i Valdres! Over en liten stemningsrapport etter oppvasken tidligere i dag. Elsker dette enkle livet!

Alle skalker og luker er stengt, – det er inneliv som gjelder i dag.

Så galt er det egentlig ikke, men det er kaldt, og det har regnet stort sett hele dagen.

Bård har holdt på med å montere takrenne på solsiden av hytta. Blir godt å slippe drypp fra taket når sola skinner etter ei regnskur eller i snøsmeltinga!

Jeg fikk nesten neglesprett da jeg var ute og plukket myrull…

Sminkefri på setra – begynner å bli tøff😉

Og så har jeg malt – Guri malla, så gøy!

Mitt aller første maleri siden barneskolen. Jeg er langt fra fornøyd, det er neppe en spirende kunstner som presenteres her, men det er gøy å skape noe for meg som er svært lite kvinnelig når det kommer til håndarbeid. Ikke det at jeg er så innmari kvinnelig på andre områder, heller. Eller, jo. Jeg er jo det, men altså ikke så mye som mange andre jeg kjenner. Nærmere forklaring? Tror det får bli i et annet innlegg;-)

 

Jeg mangler tynne nok pensler til finarbeidet, og så må jeg jobbe enda mer med fargeblanding. Og så må jeg nok drikke enda litt mer vin.

Neste prosjekt blir nok enten noe abstrakt eller et bilde fra hodet. Male mer skal jeg, i hvert fall!

Starten var sånn:

Resultatet:

Den vasen var dritvanskelig å få til. Fornøyd likevel – men det skal neppe opp på en vegg. Burde jeg signere?😅

 

I kveld blir det grilling, tror jeg. Nederlag å måtte lage maten inne. 9 grader og litt vind nå. Med litt (mye) rødvin til forberedelsene skal det nok gå fint, tipper jeg.

Uansett vær er det gull å være her oppe. Denne setra har virkelig satt seg i hjertet mitt❤

 

// Nina

 

Vil du følge bloggen min på Facebook? https://www.facebook.com/ninautenfilter/

 

(Om du er ny leser: Les gjerne bloggen min forfra, i det minste mitt aller første innlegg. Bare å finne det frem i arkivet mitt. Da forstår du lettere hvem jeg er og kanskje hvorfor jeg skriver blogg).

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg