Optimist!

Vårlige tulipaner har fått plass på salongbordet mens noen små, tøysete nisser prøver å gjemme seg i vinduskarmen bak sofaen.

Lurer ikke meg. I dag skal de få legge seg ned sammen med noen andre nissehoder, engler og stjerner helt til neste desember.

Restene av julas godterier og snacks står i skåler. Dessverre finnes det mer i kjøkkenskapet. Men akkurat nå, rett etter at frokosten er inntatt, så frister det ikke i det hele tatt.

Blir verre når søtsuget siger på etter middag mandag kl.18, si. Bør ha en plan klar. Visualisere bilder i hodet om at jeg ikke spiser sjokolade men tar en kopp te i stedet, kanskje?

 

Det sitter i hodet. Det funker ofte bra. Må bare være litt føre vár, være på hugget.

Jada, tror 2021 skal gå fint jeg, altså. Er fortsatt ikke der jeg var på denne tiden for akkurat et år siden, så dette skal gå bra, Nina.

Greit å snakke høyt til seg selv. Virkeliggjøre tankene, være bevisst.

Farvel julepynt! Det har vært betydelig mindre av dere de siste årene. Før var det 10-15 kasser med nisser, ikke et rom fikk stå nissetomt. Det er en svunnen tid, bare et fjernt minne. Nå orker jeg ikke mer. Less is more. Ække tull en gang.

 

De første dagene i 2021 har gått i salg på Finn.

Vår fantastiske daybed skal ta turen til Bergen, faktisk!

Et vitrineskap skal til Østfold, og noen senger får nye eiere i Tofte på Hurum.

Et fryseskap skal til Skjetten.

 

Oppe i gamle huset står det igjen noen pappesker som jeg vil at ungene skal se på før jeg gir det til gjenbruk eller prøver å selge det. Litt nostalgi i noen av tingene. Barndomsminner, kanskje.

Tviler på at de vil ha, men da har de i det minste fått muligheten til å velge.

 

Ellers kjenner jeg på ganske mye forventninger til året som skal komme. Jeg er litt optimist, tror det kan bli et fint år etter hvert. Håper så inderlig på det. Yes!

Stå deg vel, som en bloggvenn http://Mettejosteinsdatter.blogg.no/ ofte skriver. Stå deg vel. Liker uttrykket.

 

Stå deg vel og ha en fin lørdag!

 

// Nina

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg