Når du ikke klarer å lande

Du kjenner sikkert den følelsen, når du ikke klarer å lande etter at det har skjedd mye en dag.

Uansett hvor mange dype åndedrag du tar, uansett hvor mye du prøver å roe ned én og én muskel i kroppen, så har du spent en annen muskel i kroppen når du omsider klarte å roe ned den første.

Hodet med alle spinnville tanker slutter aldri å svirre oppi topplokket. Du teller sauer og biler og fandens oldemødre, – ingenting hjelper.

Sånn hadde jeg det i natt. Har ligget over madrassen, ikke oppå. Regner med du ser forskjellen.

 

Men det er greit, jeg klager ikke. For hei! Vi solgte jo endelig huset vårt i går!

Vanvittig deilig! En total utladning som kulminerte i et glass hvitvin og take away Thai street food i går kveld. Og googling. Nå klarer jeg endelig å tenke fremover og hva vi trenger av lys og lamper i leiligheten.

Mye fint på lampefronten, altså! Og dyrt.

Om knappe to uker skal vi få komme inn i leiligheten for aller første gang og se! Hittil har vi bare hatt tegninger å forholde oss til, så det blir utrolig spennende å se hvordan den er å være i.

Heggedal Torg.
Foto: Tandberg Eiendom.

Vi prøver å forberede oss på at det er lite. Vi får 92 kvm med gulvflate fordelt på 2 etasjer. Det er skråtak i den øverste etasjen, men også 4,6 meter på det høyeste der oppe. Tror det blir kjempekult.

Så da blir det å ta kontrollmål av ting og tang. Stoler ikke på at tegningene er 100 %, og det er viktig å ha nøyaktige mål når vi skal planlegge garderobeløsninger. Hver millimeter teller. All plass må utnyttes.

Vi er vant til å ha masse lagringsplass. Nå handler det om å eie mindre og kun ta med oss det vi faktisk bruker. Ser frem til å ha mindre ting! Tror det blir ryddigere i hodet også da. Ikke dumt.

Vi har allerede ryddet en god del hjemme, men vi må rydde enda mer. Dette blir så bra! Jeg gleder meg sånn til å flytte inn i noe splitter nytt! Og så gleder jeg meg veldig til utsikt mot det vakre Gjellumvannet som er perla midt i bygda vår.

Kjørte snuppa mi til Sandvika i dag tidlig og tok meg samtidig en liten morgentur i fargeprakten langs Sandvikselva.

Og så fikk jeg plukket med meg en bukett med høstblader som pynter opp i vinduskarmen, helt gratis.

Ække så farlig med lite søvn når det er så mange gleder å finne i de nære og enkle ting, si!

God fredag, alle!

 

// Nina

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg