Når buksa blir for trang

 

Jada, jeg vei det er litt dårlig gjort å i det hele tatt minne dere på at det er store muligheter for at buksa blir litt trang i løpet av desember måned, men samtidig er det lurt å være forberedt, ikke sant?

La du merke til at jeg brukte ordet forberedt og ikke ordet bevisst? Jeg er ikke så glad i ordet bevisst. Det er et ord som betyr at jeg faktisk må tenke meg om når jeg er i ferd med å begå en eller annen synd, altså putte et eller annet i gapet nå i fineste juletida.

Og det har jeg ikke lyst til. Synes ikke noe om det, faktisk. Jeg påberoper meg retten til å være litt bevisstløs nå i jula, og så er jeg heller forberedt på at olabuksa er litt for trang 1.januar. Og det er garra ikke fordi den er nyvaska, liksom.

Men DA, dere! DA skal det bli andre boller (veganske)!

Nok et år starter med vyer om å gå ned i vekt. Jeg har vurdert å spise meg opp til en BMI på over 40, for da kan man komme inn på Evjeklinikken og få hjelp til å holde vekten nede etter at man har slanket seg. 5 års oppfølging, faktisk! Det får man jo ikke når man gjør dette på egenhånd. Da må man selv fikse tankene oppi hodet og være bevisst hele tiden.

Sukk… Det vil jo være galskap å spise seg opp, så jeg får nok rett og slett bite tenna sammen (bokstavelig talt) og satse på at denne gangen får jeg til en varig endring. Trenger ikke være sylslank, det er ikke målet mitt. Jeg jobber mot å føle meg vel og å bli der.

Jeg har en delvis plan hvordan lykkes. Må finpusse planen i romjula mens jeg spiser et tonn klementiner. Det er nemlig min last. Ikke marsipan og kaker eller masse middagsmat. Nei, det er klementiner. Og jeg lover, – det er fullt mulig å spise buksa mindre med klementiner. Om du spiser mange nok.

God adventshelg, folkens! Håper dere er ferdige med de fleste forberedelsene og bare kan kose dere når julehøytiden nå nærmer seg lynraskt. Jeg skal bare kjøpe litt flere klementiner, så er jeg klar (nesten).

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg