Kjære deg som kontaktet meg i går kveld, – du er sterk!

(Om du er ny leser: Les gjerne bloggen min forfra, i det minste mitt aller første innlegg. Bare å scrolle helt ned på denne siden. Da forstår du lettere hvem jeg er og kanskje hvorfor jeg skriver blogg)

 

I går kveld ble jeg kontaktet av noen som sliter, som har det litt vanskelig om dagen og som ikke har turt å snakke med noen om det før vedkommende åpnet opp for kontakt med meg. 

Du ønsket å prate om det, kanskje få råd om hvor du kan gå for å få ytterligere hjelp om det er behov for det.

Jeg er så glad for at du gjorde det! Ikke fordi jeg er ekspert på vanskelige tanker eller følelser, men fordi det er så utrolig viktig å snakke med noen om man sliter. Bare ved å snakke med én annen, at én annen vet at du har det vondt inni deg, kan klumpen i magen bli veldig mye mindre, du vil ikke føle deg så alene lenger, og det vil bli lettere å søke hjelp flere steder.

 

Å være åpen om vanskelige tanker er en enorm styrke, ikke en svakhet. Om du ikke er åpen av natur, så tror jeg du kan trene litt på det. Trene på å være ærlig når du blir spurt om hvordan du har det. Ikke at du skal øse ut alle dine problemer til hvermansen hver eneste gang noen spør, men kanskje når du har en venn eller noen du stoler på på tomannshånd, så tror jeg det ligger en styrke i å si at livet er ikke så jævlig kult akkurat nå. Åpne opp litt, se om du kan få litt forståelse. Og jeg tror du vil bli overrasket. For vennene dine, familien din, alle vil deg det aller beste. De elsker deg for den du er, og de ønsker at du skal ha det bra. Du vil møte forståelse og du vil oppdage at du ikke er alene.

Ikke glem det, kjære du som strakte ut en hånd i går kveld. Jeg er så glad for at du gjorde det! Du er tøff og en fantastisk sterk person som jeg er veldig glad i. Alt ordner seg.

 

// Nina 

P.S. Jeg er ingen Klara Klok. Men jeg forteller om denne lille episoden fordi det er så viktig at du våger å åpne opp for noen du stoler på. Du vil mest sannsynlig vinne på det, og ikke tape som du kanskje frykter. Snakk med noen om du har det vanskelig. Bare gjør det. Alle sliter nemlig litt, på en eller annen måte, med sitt. Ingen lever det perfekte livet, believe it or not.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg