Hvor får jeg idéer til bloggen fra?

Veldig ofte får jeg inspirasjon til innleggene gjennom bildene mine.

Jeg kan kikke på bilder jeg har tatt, og ved å vekke minner til live, får jeg ofte en spesiell følelse i kroppen. Tanker strømmer på, og jeg får behov for å skrive dem ned.

I dag fant jeg dette bildet på Snapchat. Jeg kan ikke si at jeg fikk så veldig mange spesielle følelser da jeg så dette, akkurat. Men det minnet meg om at det var en gang da vi brukte ansiktsmaske helt frivillig, faktisk. Bildet er fra 2017.

 

Ellers er jo bloggen min veldig basert på følelser og sinnsstemninger. Jeg er ikke så god til å late som om humøret er bedre, eller dårligere, for den saks skyld, enn det er der og da, men det hender veldig ofte at humøret endrer seg mens jeg skriver, og da som oftest til det bedre.

Det må jeg forresten prøve å huske på litt oftere, – at skrivingen hjelper på sinnsstemningen. Kjenner det just nu, as we speak.

I skrivende stund ligger jeg på sofaen i sideleie med pute mellom beina og en ispose klemt mellom halebein/korsrygg og sofaryggen. Frustrert fordi jeg ikke klarer å gjøre noe særlig. Har nok å ta meg til sånn egentlig, siden overtakelse av ny leilighet bare er tre uker unna!

Men mens jeg skriver, kjennes det som jeg gjør noe “fornuftig” likevel, og humøret letter.

 

Et annet triks som funker veldig godt på å bedre humøret, og som jeg helt sikkert tror flere kan ha nytte av, er rett og slett å smile!

Jepp!

Prøv å smile mens du leser dette. – Er det ikke deilig? Kjenner du at du blir glad inni deg?

Det gjør jeg!

Nå sitter jeg her og smiler og humrer for meg selv plutselig. Hehe.

Et veldig, veldig smart triks. Helt gratis fra meg til deg 🙂

Å ta en selfie nå satt langt inne. Har snakket med kommunen i dag, og da gråter man litt igjen da (ikke nødvendigvis tilfelle for deg, men titt og ofte skjer det for meg. Det er mange følelser som kommer når jeg må tegne og forklare min families situasjon for ulike saksbehandlere)

Er sår i øynene og føler meg som en dass. Men så husket jeg heldigvis å smile for meg selv, og det hjelper. Hver gang

 

Ellers er det selvfølgelig ting i nyhetsbildet som kan prege bloggen min, men jeg blir veldig fort engasjert og opprørt over mye jeg leser eller hører om, og jeg har etter hvert lært at det av og til kan være lurt å ikke buse ut med alt før jeg har tenkt meg litt mer om. Ofte er bildet mer nyansert enn jeg tenker sånn umiddelbart, og det kan hende jeg endrer litt mening etter litt tenking også.

Jeg har ganske mange innlegg liggende som ikke er publisert og som jeg er glad jeg ikke publiserte, for å si det sånn…

 

Ække helt sikker på hvor dette innlegget bærer av sted, forresten. Det er jo bare tull og fjas. Bortsett fra smile-trikset, da!

Det er gull verdt!

Så da er det vel ikke helt bortkasta tid å lese her likevel?

 

Uansett, – nå har den brennende smerten begynt å roe seg, det er på tide å prøve å gjøre noe fornuftig igjen. Rydde en skuff eller to.

 

Ha en fin kveld kjære deg, og husk:

 

SMIL – OG DU SMILER TIL DEG SELV!

 

// Nina

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg