Hva en 1.plass på miniblogg.no kan gjøre med deg!

I dag har jeg vært i matbutikken, og på vei inn møtte jeg ei dame som smilte til meg. Koselig. Liker folk som smiler. Jeg smilte selvfølgelig tilbake (hormonene er noenlunde i balanse i dag).

Vel inne i butikken, borte ved druene, kjente jeg noen som prikket meg på ryggen og sa «Unnskyld meg»?

Da tenkte jeg «Gurimalla, i forgårs visste ingen hvem jeg var, og nå kommer fremmede bort til meg og vil snakke, liksom»?

Det var den samme damen som jeg hadde truffet på vei inn.

«Jeg må bare si det til deg, du er så innmari lik dattera mi,- jeg skvatt skikkelig da jeg så deg, og tenkte hva all verden Inger gjorde her i Heggedal»

«Å ja, hahaha. Så gøy! Blogger hun også»? Glapp det ut av meg… 

 

Eh…. Noen ganger dævver jeg av det som kan komme ut fra kjeften min, og noen ganger blir jeg rød i trynet av helt andre grunner enn hetetokter…

Til opplysning,- datteren blogger ikke, men hun bor på Hvaler. Der er det fint,- så da fikk jeg kjapt penset den lille samtalen bort fra blogging til skjærgården rundt Hvalerøyene. Jeg tror jeg fikk glattet greit over, og det er ikke sikkert damen syntes jeg var så veldig rar. Hun var mest opphengt i utseendet mitt.

Nina Tangvik – Ikke Inger fra Hvaler 😉

 

Når det er sagt, – det er heeelt merksnodig hvordan noe som begynte for 2-3 dager siden plutselig opptar tankene dag og natt. Jeg håper hodet roer seg litt, men samtidig er det himla deilig å være i gang med noe som gir meg så mye glede. Dette er terapi på sitt beste, – få tankene vekk fra konstante smerter som man blir uendelig sliten av å gå og kjenne på. Tusen millioner takk for alle fine og flotte kommentarer på skrivingen min! Dette hadde jeg aldri drømt om!

 

Et par ekstra kommentarer til gårsdagens innlegg om overgangsalderen:

  1. Jeg bruker hormonplaster med østrogen og i tillegg tar jeg gestagen. Hadde jeg ikke gjort det, tør jeg ikke tenke på hvordan trollet Nina hadde vært! Men jeg synes kanskje ikke det funker like bra som det gjorde det første året, og apotekdama sa at det har kommet mye nytt på markedet nå. Blant annet en spray man visstnok skulle spraye på innsiden av albuen (hvorfor har ikke det punktet på kroppen et eget navn? Det er jo et sted man ofte refererer til. (Ofte og ofte, men ja, dere skjønner)). En liten dusj med østrogen på innsiden av albuen en gang om dagen hadde kanskje ikke vært så dumt? Kanskje det lukter deilig parfyme av den også?
  2. Jeg vet at mange kvinner sliter med sexlivet når de kommer i klimakteriet, pga tørre slimhinner som kanskje har lett for å blø, og pga sårhet i forbindelse med dette. Vit at jeg føler med dere! Jeg håper dere som er mer plaget enn meg møter forståelse hos partneren, og at dere likevel finner andre måter å være nære og intime på. Da skal det være mulig å komme helskinnet gjennom denne overgangen, tror jeg. Og til dere mannfolka; Vi kvinner er så mye mer enn slimhinner når vi er i overgangsalderen! Vi er deilige, trygge, erfarne, rause og kloke. I hvert fall på en god dag!

 

Ha en glad lørdag, godt folk! Vi skal i min datters og kommende svigersønns 30-årslag i kveld, – det blir stas å feste med ungdommen! Er nok ikke mange tørre slimhinner å spore der!

Party party!

 

// Nina 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg