Gjesteblogger: Vaffel

 

Hei, jeg heter Vaffel, og jeg er en ultrasjarmerende Goldendoodle som skal ha en lang juleferie hos Julie, Nina og Bård.

Familien min har tatt en tur til Australia, – der er det veldig varmt og mye branner for tida, – veldig glad jeg slapp å bli med dit. Men jeg har hørt fra familien min, og de har det visst helt fantastisk down under.

Jeg har det også ganske så fantastisk på ferie i Heggedal. Her er det mange nye lukter som jeg ikke kan lukte meg mett på når vi er ute på tur, og inne får jeg masse oppmerksomhet og lek hele tiden.

Elsker å leke med den rosa grisen min🐷 (Julekulene som henger fra taket har jeg forresten kjøpt på bye & bekk. De er dritlekre!)

For ikke å snakke om middagsrester og sånn, da… Heldigvis er hun derre Nina opptatt av at de skal kaste mindre mat, og løsningen er tydeligvis meg! Passer meg utmerket!

Jeg har det så godt her at jeg glemmer litt manerer som jeg har med meg hjemmefra. Jeg tror at alt som står fremme på kjøkkenbenken er et fellesgode som kan nytes av alle. Så klart jeg benytter meg av det! Pepperkaker, mange pepperkaker er sinnsykt godt! Heldigvis ble jeg ikke syk. Tar gjerne flere ved første anledning, faktisk!

Feriefamilien min har også handlet inn så mye til jul at de måtte ha en skikkelig ryddesjau i kjøleskapet.

Mmmm…. Lammerull utgått på dato, en enslig kokt skinke-skive, den siste resten fra leverposteiboksen, karbonade fra forrige helg… altså, jeg er seriøst i heaven!

Nina var så frekk at hun dro fra meg en times tid her om dagen. Jeg er jo fortsatt bare en liten baby på 9 mnd. Kan ikke forlate meg da! Så da rev jeg ned amaryllisen og sviblene som sto i vinduet, og litt annen julepynt, og så klistret jeg ansiktet mitt inntil vinduet mens jeg slikket hele vinduet rent. Jeg kom imponerende høyt!

Dette gjorde jeg både i stua og i gangen. Jeg skal ikke beskyldes for ikke å være nøye i alt jeg gjør, vaffal! Nina ble så glad, – for da får hun jo vasket vinduene til jul likevel, sa hun. Men det har jo jeg gjort allerede, bjeffet jeg stolt da hun kom hjem.

Men nå blir det ikke flere runder med vasking av vinduer formin del. Nå får jeg være med overalt, nemlig.

I går var jeg besøkshund på Solgården Bo- og Omsorgssenter. Der fikk jeg masse kos og oppmerksomhet fra de ansatte spesielt, men også noen av de eldre syntes jeg var veldig søt.

Og så har jeg fått være med og passe på en liten gutt som er omtrent på min alder, – vi var ganske begeistra for hverandre til å begynne med, men etter hvert syns jeg han ble litt vel innpåsliten. Men du og du så godt sånne små bebiser lukter!

Om natta får jeg sove i senga mi inne hos Nina og Bård. Jeg sover ganske godt og rolig om natta, men siden det er 4.lørdag i advent i dag, feiret jeg den siste delen av natta oppi i fotenden til ferieforeldrene mine. Det var sååå deilig, og de merket ingenting før de våknet.

Juleferie er digg!

Voff voff og god jul fra Vaffel 🐶🎅🌟

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg