Frieri på julaften!

Gjesp. Akkurat våknet etter en strekk på sofaen. Nyhetene på radioen minner om at klokka er 19.

Deilige første juledag. Alt man har styra med i hele desember kulminerer i et gigantisk ete- og gavegilde med familie rundt seg på julekvelden. Da er det himmelsk å våkne til en dag uten plikter og program.

Vi hadde en kjempefin julefeiring i går.

Julegrøt hos mamma på bo- og omsorgssenteret. Mamma var pyntet og fin da vi kom. At det var julaften var hun ikke klar over, men hun satt tydelig pris på et julepyntet langbord og på selskapet.

Selve julekvelden feiret vi hos min eldste datter og samboer. Pinnekjøtt og ribbe, panna cotta, småkaker, smågodt, frukt og nøtter, – og det beste av alt: tindrende barneøyne og latter. En nydelig kveld. Vi kjørte pappa hjem og landet fornøyd i sofaen med bukseknappen åpen og et glass vin mens vi pludret over dagen som hadde vært.

Så ringer telefonen. Det er min eldste datter:

“Mamma, jeg har blitt fridd til! Og jeg sa ja”!

Gledestårer og et ekstra glass vin ❤🥂❤

Dette var en fantastisk nyhet å få etter et uvanlig tungt og trist år💕 Jeg gleder meg over ung kjærlighet og lykke! Jula 2019 fikk en ekstra dimensjon selv om det var mange vi savnet rundt bordet! Hurra!!! 💖

 

I dag var det derfor bare å flyte på den gode julefølelsen. Sen frokost med en liten klunk sherry ved siden av lefsa med kald ribbe og sennep. Kikke gjennom julegavene. Ute var det litt sol, men ikke så mye at vi fikk dårlig samvittighet av å somle litt før den obligatoriske førstejuledagsturen.

Vaffel, Bård og jeg ruslet i juletempo ned mot sentrum, gikk innom pappa på en uanmeldt kaffekopp, noe han ble veldig glad for, og så gikk vi for å inspisere bygget der vår nye leilighet er i ferd med å bygges. Entreprenøren har satt opp ei julegran med lys på taket rett over det som blir vårt soverom om et års tid. Jeg tolker det som et tegn om at magiske saker kommer til å skje under akkurat det taket der, hehe.

Ser du julegrana til høyre oppe på taket der? Under der får vi soverommet vårt✨
Utsikten fra soverommet blir fin!

Vel hjemme igjen var det bare å ta seg et glass vin, varme opp rester fra i går, gjespe litt og strekke seg på sofaen. Mens jeg lå der, tenkte jeg på det nye og mye bedre livet som skal tas fatt på i 2020, og da kunne jeg formelig kjenne at kiloene rant av bare ved tanken. Tankenes kraft skal en ikke kimse av, si!

God romjul, godt folk!

Altfor rund i kjakan (og alle andre steder). Da er det greit å tenke at nye tider ligger foran meg, blanke og uskrevne men med mye håp i seg!

 

// Nina

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg