Drittbåt

Jeg skal aldri mer jinxe at Katta er min nye kjærlighet.

Mens jeg satt og skrev om hvor nyforelska jeg var i båten vår fordi den har gått som ei klokke uten problemer hele pinsen, dro Bård ned til Vollen  Marina for å fylle på diesel. Det var så sinnsykt med kø da vi var ute 1.pinsedag.

Bildet er tatt mens vi pusset båt tidligere i vår, da vi drømte om problemfrie og solrike dager på sjøen.

Kort fortalt, – det er noe galt med den derre stoppmekanismen som sier i fra om at nå er det fulle tanker samt at fuelmåleren heller ikke viser riktig, så da måleren viser 3/4 full tank, fortsetter Bård naturlig nok å tanke, og det ender med at rundt 100 liter diesel renner ut i skroget som Bård deretter må bruke kvelden på å pumpe opp manuelt og få over i plastkanner vi heldigvis hadde hjemme.

Båten starter fortsatt, bank i bordet, men det lukter litt diesel, kan du si.

Jaja, noe skal en ha å drive med, ikke sant?

Drømmen om flere slike dager lever fremdeles, tross alt:

Glad onsdag, folkens!

 

// Nina

 

Følg meg gjerne på:

Facebook: https://www.facebook.com/ninautenfilter/

(Husk å skru på varsler om du vil få et hint om nye innlegg fra meg).

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg