Det går en grense, – selv for meg

Nok en dag med forberedelser og klargjøring til visning av huset. Det går sakte, må stadig legge meg ned for å roe ned nervene som hyler fra rygg og hofte.

 

Egentlig skulle vi ha lyr til middag i dag, men fiskelukt i heimen er ikke en så veldig attraktiv velkomstlukt for potensielle kjøpere, så da blir det noe lettvint ved kjøkkenbenken, og heller litt middag i kveld etter visning.

Men det er for seint for meg med full middag sent på kvelden, så jeg ba Bård kjøpe med noen krabbeklør det ble reklamert for fra en lokal sjømat-sjappe på vei hjem fra jobb.

Jeg hadde lest at det kostet ca.280,- for en pakke med krabbeklør. Det sto ikke hvor mye den pakken inneholdt, men jeg antok det var en kilo. Det kan jeg unne meg, tenkte jeg.

Bård kjøpte også med en kilo reker, frosne.

 

Pakker ut varene da han kommer hjem. Pakken med krabbeklør veide 782 gram. Prisen: kr.315, -!

Det er 403 kroner kiloen, det!

 

De frosne rekene kostet kr.290,- for én kilo!

Jeg betaler gladelig ganske mye for livretten min, krabbeklør, men 403,- kroner pr.kg. har jeg ALDRI opplevd maken til noe sted!

Ferske reker kan jo være dyrt, men frosne reker til kr.290,- er da litt i overkant, er det ikke?

Fint å støtte lokale drivere, men overprising de lux gir meg en følelse av å ha blitt lurt.

Eller er det sånn at det er dårlig med krabber og reker i havet nå og som driver prisene oppover? Jeg håper inderlig det er forklaringen.

Eller er jeg i ferd med å bli så gammel at “alt har blitt så dyrt nå for tiden”?

 

Og så håper jeg inderlig at det smaker himmelsk! For det blir lenge til neste gang;)

Og JA, – det blir garra et glass hvitvin ved siden av!

 

// Nina

 

Jeg har nå nesten 1000 følgere på siden min på Facebook,  – følg meg gjerne du også, og del gjerne, så sender jeg ut en premie til en tilfeldig følger når målet er nådd:

https://www.facebook.com/ninautenfilter/

 

(Om du er ny leser: Les gjerne bloggen min forfra, i det minste mitt aller første innlegg. Bare å finne det frem i arkivet mitt. Da forstår du lettere hvem jeg er og kanskje hvorfor jeg skriver blogg).

 

// Nina

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg