La Mustafa bli!

Foto: Asker & Bærum Budstikke

Saken om Mustafa ryster meg.

At et barn som har hatt alle sine skoleår i Norge, skal kastes ut av landet til en ukjent, utrygg og på alle måter en uforutsigbar fremtid, gjør meg usigelig trist.

Mustafa er russ til våren. Han kom til Norge som 6-åring.

Jeg jobbet på barneskolen han gikk på da han kom til landet, og jeg husker den fine, nysgjerrige og glade gutten veldig godt.

At han i dag, etter alle disse årene, skal sendes ut av landet bare et halvt år før han er ferdig med videregående utdanning, bare fordi han pr. definisjon er for voksen å regne siden han akkurat fylte 18 år, er helt absurd!

 

Jeg har ikke ord for hvor umenneskelig jeg synes dette er.

Mustafa er én av oss. Han hører til. Det finnes ingen god grunn til å kaste han ut av landet. Han er velfungerende, har mange venner, han er flink på skolen, og han kan bidra til fellesskapet.

Hvorfor i all verden skal han straffes for en feil moren hans gjorde for snart tretten år siden?

Om utkastelsen gjennomføres er det en skam for Norge.

Det  kan   rett  og  slett  ikke  skje. 

 

Vær så snill, vis din støtte og signér her: https://www.underskrift.no/signer.asp?Kampanje=8238

 

La Mustafa bli!

Heldigvis er saken nå utsatt til 28.desember. Jeg håper det betyr at det fortsatt er håp om at Une kan snu i denne saken og at Mustafa får fullføre utdannelsen sin i Norge og aller helst få lov til å bli her så lenge han vil.

 

// Nina

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg