Gjett hvor jeg har vært i dag?

Jeg veit, det er jo heeelt håpløst for folk som ikke bor akkurat der hvor bildet er fra å vite hvor pokker jeg har vært idag.

 

Jeg visste det nesten ikke selv. Har aldri vært der før, faktisk!

 

Men, i dag måtte jeg kjøre dit. Som typisk er, så er det noe som går i stykker rett før man skal flytte og som må være ok til nye eiere overtar.

Her i huset var det platetoppen på komfyren som tok seg en tur til de evige jaktmarker.

Vi har et skap over komfyren, og der oppbevarer vi krydderglass. Litt for mange. Trenger du chiliflakes, oregano, hvitløkspepper, basilikum, karri eller you name it?

Vi har et glass eller to til overs!

Greia var i hvert fall at jeg åpnet det skapet her om dagen, tror jeg skulle hente litt te (jepp, det er også inni det skapet), og hva skjer da?

Jo, idet jeg åpner, raaaaser det ut en haug med krydderglass og rett og slett knuser platetoppen!

Krydderglassene knuste ikke.

Neeeida, mye morsommere at de dyre greiene knuser, si! (Ok, det var IKEA induksjon, så sååå dyr var den ikke).

 

Men uansett, ny måtte kjøpes, og da ble Finn løsningen som så ofte før. Gjenbruk er bra.

Vi fant endelig én som solgte en koketopp som passet, som var mye nyere enn den vi hadde fra før, og som faktisk svarte da vi henvendte oss via annonsen på Finn. (Skam på dere som aldri gidder å svare).

 

Og da måtte jeg kjøre dit hvor jeg aldri før har vært. Tok med meg pappa som heller aldri hadde vært der før.

Men han syntes det var fint å se kirken, – ække prestesønn for ingenting.

Så hvor har vi vært?

Har jeg noen lesere herfra, tru?

 

Sjalabais og god natt inn i helgen ønskes💛

 

// Nina

P.S. Vi får krydderskuff i den nye leiligheten:)

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg